Handelsbetingelser for Favn København

Favn.dk er et registreret domænenavn, der ejes og drives af enkeltmandsvirksomheden:


Favn København


CVR-nr.: 36234369
Adresse: Bygmestervej 51, 4 TV, 2400 København NV
Telefon: +45 4249 9040
E-mail: kontakt@favn.dk
Etableret: 1. februar 2015.

Disse salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle leverancer fra favn.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.


Betingelserne gør sig gældende med undtagelse af, at der er indgået andre skriftlige aftaler imellem dig som køber og Favn København.

Sådan handler du hos www.favn.dk:

  1. Find den eller de varer, du ønsker, og læg dem i indkøbskurven og gå herefter til kassen.
  2. Indtast dine personlige oplysninger.
  3. Vælg forsendelses- og betalingsmuligheder.
  4. Godkend vores handelsbetingelser – og tilmeld dig evt. vores nyhedsbrev– ved at tilføje et flueben
  5. Tjek om alle oplysninger er korrekte på check out-siden, og godkend købet.

Har du spørgsmål vedrørende din bestilling kan du skrive til os via e-mail kontakt@favn.dk.


Bestilling
Webshoppen www.favn.dk er åben 24 timer i døgnet, 365 dage om året.
Derfor kan du for det meste handle på www.favn.dk, medmindre vi lukker webshoppen for vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når webshoppen er åben og tilgængelig. Ved planlagt vedligeholdelse giver vi besked på vores profiler på Instagram og Facebook, samt i vores nyhedsbrev.



For at handle på www.favn.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.


Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende se indholdet samt prisen for varerne.

Betalingsmuligheder
Det er gebyrfrit at handle med betalingskort på favn.dk
Favn København modtager betaling med Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Debit og Maestro. Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes fra Favn København.


Det er også muligt at betale med MobilePay. Din varebestilling vil blive afsendt, når vi har registreret din betaling. Ved betaling med MobilePay er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen (læs her om hvorfor).


Vi tilbyder også at betale med Viabill, Din varebestilling vil blive afsendt med det samme, hvorefter du betaler din månedsydelse (til Viabill) den 20. i hver måned. Læs om Viabills forretningsbetingelser .


Favn København krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Du kan derfor føle dig tryg og sikker, når du foretager dine kortkøb på favn.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.


Priser
Alle priser på favn.dk er anført i DKK, og er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser, der kan opdateres løbende. Priserne gælder for det tidspunkt, hvor du købte varen. Alle handelsaftaler med Favn København indgås på dansk.


Gavekort
På nuværende tidspunkt er det ikke muligt at købe eller betale med gavekort på favn.dk. Vi arbejder på at kunne tilbyde vores kunder denne mulighed i fremtiden.


Rabatkode
Vores system kan kun tage imod én rabatkode pr. ordre og derfor er det kun muligt at benytte én rabatkode pr. ordre. Du kan ikke kombinere en rabatkode med andre tilbud.


Kvittering og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os modtager du en kvittering for vores modtagelse af din varebestilling på favn.dk. Der er dog først indgået en bindende købsaftale, når du modtager en ordrebekræftelse fra os.
Ved evt. manglende modtagelse af kvittering eller ordrebekræftelse bedes du kontakte os på e-mail kontakt@favn.dk.


Fragt & Levering
Hos Favn København afsender vi pakker hver dag, og vi bestræber os på at sende dine varer inden for én hverdag.


Vi sender med GLS levering i Danmark. Rettidig levering forudsætter dog, at GLS overholder dag-til-dag levering. Vi stræber efter at sende din pakke, så du har modtaget din ordre indenfor 1-2 hverdage. Har du ikke modtaget din pakke efter fire hverdage bedes du kontakte os, så vi kan finde ud af, hvorfor du ikke har modtaget din pakke.


Favn København kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser hos GLS. Vi vil dog i tilfælde af meget forsinkede varer (adskillige dage), eller deciderede udeblevne leverancer, fremsende en ny leverance uden beregning. Vær opmærksom på, at leverancer til Bornholm og andre småøer i visse tilfælde kan vare op til 3 dage.


Du har tre valgmuligheder ved levering i Danmark:


Levering til GLS pakkeshop – fra 39 DKK

Levering til erhvervsadresse – fra 45 DKK

Levering til privatadresse – fra 69 DKK

Køber du for over 949 DKK har du mulighed for at få leveret dine varer fragtfrit, hvis du vælger ‘Levering til GLS pakkeshop’ og ‘Levering til erhvervsadresse’. Ønsker du ‘Levering til privatadresse’ er fragtprisen 69 DKK. Valgmuligheden ‘Levering til privatadresse’ betragtes som en ekstra service, du kan tilkøbe, og indgår derfor ikke i vores fragtfrie levering.


Internationale forsendelser
Favn København sender ikke til udlandet i øjeblikket.

Uafhentede pakker
Danmark:

Henter du ikke din pakke i den valgte GLS pakkeshop indenfor afhentningsfristens udløb bliver pakken sendt retur til Favn København. Ved uafhentede pakker i Danmark forbeholder vi os retten til at opkræve et fragt- og ekspeditionsgebyr på 89 DKK, hvilket vi fratrækker dit returbeløb. Ønsker du at købe varen igen skal du lave en ny bestilling. Det samme gør sig gældende, hvis du har indtastet forkert leveringsadresse på din bestilling. Derfor, sørg for at dobbelttjekke dine oplysninger inden du godkender købet.

Forkerte eller beskadigede varer

Vi bestræber os på at gøre vores absolut bedste for at du skal modtage det, du har bestilt, og at dine varer kommer sikkert frem til dig. Det hænder dog, at der kan ske menneskelige fejl, og at pakker kan blive beskadiget på vejen. Skulle der være sket en fejl og oplever du at din bestilling ikke stemmer overens med det, du har modtaget, bedes du kontakte os på e-mail kontakt@favn.dk senest to dage efter du har modtaget din bestilling. Det samme gør sig gældende hvis dine varer er blevet beskadiget under forsendelsen. Vi vil naturligvis sørge for at du bliver kompenseret for, så hurtigt som muligt efter, vi har modtaget besked fra dig.


Ved beskadigede pakker anbefaler vi, at du tager et billede af den udvendige skade på pakken, samt indholdet, som du dernæst sender til ovenstående e-mailadresse.

Forsinkede eller udeblevne forsendelser

Favn København kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede varer (adskillige dage), eller deciderede udeblevne leverancer, fremsender Favn København en ny leverance uden beregning.

Fortrydelsesret og returnering

Favn København giver 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derefter returnere varen til os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter at du har modtaget din vare. Hvis fristen udløber på en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december forlænges fristen dog til den følgende hverdag.


Ved køb af flere forskellige varer, der er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber fortrydelsesfristen først fra den dag, hvor den sidste vare eller det sidste parti er modtaget af køber.


Fortrydelsesretten bortfalder i tilfælde af at du bruger varen på en måde som medfører at varens salgsværdi forringes. Ved tilbagelevering bør du sørge for at varen er pakket forsvarligt, da du selv er ansvarlig for varerne/pakken indtil vi modtager den. Og det er dig, der hæfter, hvis varerne/pakken forsvinder eller får skader under returneringen/transporten. Gem derfor postkvitteringer og evt. Track & Trace nummer. Du skal selv afholde de udgifter, som er forbundet med at returnere varer, når du fortryder.

For at gøre fortrydelsesretten gældende skal du afgive en utvetydig erklæring til os via e-mail kontakt@favn.dk inden fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter, du har modtaget varen.



VIGTIGT! Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter at vi har modtaget besked om fortrydelse, og du skal sende varerne retur senest 14 dage efter, du har fortrudt dit køb. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du fortryder købet, skal du sende retur til:


Favn København
Bygmestervej 51, 4 TV
2400 København NV


BEMÆRK! Vi modtager ikke pakker/varer sendt pr. efterkrav eller lignende. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops eller på posthus – de skal sendes direkte til Favn Københavns adresse.
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR (download returformular)


Standardfortrydelsesformular

Til:
Favn København (favn.dk)
Bygmestervej 51, 4 tv
2400 København NV


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende vare/varer:

Standardfortrydelsesformular

Ordrenr.: ______________________


Bestilt den: ____/____/____

Modtaget den: ____/____/____


Forbrugerens navn: __________________________________________________

Forbrugerens adresse: ________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _____________________________________________
(underskrift sættes kun, hvis formularens indhold meddeles på papir)


Dato: ____/____/____

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Når vi modtager varen, vurderer vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet af varen, dog fratrukket evt. fragt. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK!

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Dette sker, hvis varens værdi vurderes forringet, fordi:


  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art,egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du ikke har fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.


Reklamation


Når du handler på favn.dk er dit køb omfattet af købeloven, herunder mangelsreglerne. Det betyder, at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven. Reklamationsretten dækker dog ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.



Hos Favn København gør vi vores yderste for at sikre at vores produkter er af bedste kvalitet og i ordentlig stand. Skulle du alligevel modtage en mangelfuld vare, skal du hurtigst muligt meddele os om dette. Afhængig af den konkrete situation, kan du enten få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen. Vi forbeholder os altid retten til at vurdere, hvilken form for kompensation kunden skal modtage. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.




Du kan reklamere til os ved at kontakte os via e-mail kontakt@favn.dk eller telefonisk på +45 4249 9040.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage information om, hvad du videre skal gøre.


Varen sendes retur til:

Favn København

Bygmestervej 51, 4 TV

2400 København NV


Når du returnerer varen, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er, og samtidig oplyse os dit ordrenummer, bankoplysninger (kontonr. og reg.nr.).


BEMÆRK! Vi modtager ikke pakker/varer sendt pr. efterkrav eller lignende. Vi afhenter ikke pakker på posthus eller i pakkeshops – de skal sendes direkte til Favn Københavns adresse.


Hvor hurtigt skal jeg reklamere?


Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer hurtigst muligt, og inden for to måneder efter, at manglen blev opdaget.


Refundering af rimelige fragtomkostninger


Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Ved tilbagelevering bør du sørge for at varen er pakket forsvarligt, da du selv er ansvarlig for varerne/pakken indtil vi modtager den. Gem derfor postkvitteringer inkl. oplysninger om fragtomkostninger og evt. Track & Trace nummer.


Fejl, misbrug og annullering af ordrer


Vi vil annullere en ordre, hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug. Alle sådanne bestillinger vil blive meldt til politiet. Hos Favn København bestræber vi os på, at de informationer, som står på hjemmesiden og på ordrebekræftelsen, altid er korrekte. Der kan dog ske fejl i form af tastefejl og systemmæssige fejl. I sådanne tilfælde beder vi dig have forståelse for, at vi må annullere ordren.


Klagemuligheder


Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@favn.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse kontakt@favn.dk.




Lovvalg og værneting


Køb af varer på www.Favn.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.


Logstatistik


For at forbedre handelsoplevelsen for vores kunder i vores webshop bruger vi en logstatistik på www.Favn.dk. Det betyder at et statistik-system opsamler anonyme informationer, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vores website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet det forlades igen, mv. På www.favn.dk anvendes logstatistikken udelukkende med det formål at optimere www.Favn.dk og dets funktionaliteter.


Har du spørgsmål?


Har du spørgsmål til levering, ordrestatus eller andet, så er du mere end velkommen til at ringe til os på telefon +45 4249 9040 eller skrive til os på e-mail kontakt@favn.dk.




God fornøjelse i shoppen – jeg glæder mig til at pakke din ordre og drysse den med kærlighed og god karma!